Business Model Game fungerer som et brætspil, hvor deltagerne samarbejder om at omdanne en idé eller en udfordring til et kommercielt koncept. Spillets grundlæggende metode er at facilitere en dialog og udfordre deltagerne til at simulere forskellige retninger som en potentiel forretningsmodel kan tage. Undervejs skal deltagerne sortere blandt de diskuterede idéer og endeligt vælge hvilke man vil inkludere i en endelig forretningsmodel.

Business Model Game er designet til at kunne afdække de fleste formål. Det er dog let at lave små justeringer og skrue på processen så den passer til den aktuelle målgruppe hvis man har et specifikt formål. Vi har mange kunder der tilpasser spillet deres egen kontekst og spillet kan således iscenesættes bredere end vi oprindeligt havde troet. Herunder er de formål vi oftest ser:

business model canvas spil
  • Brainstorm på og udvikling af nye forretningsmuligheder.

  • Problemløsning af identificeret udfordring der kan skabes en kommerciel løsning til.

  • Opsætte forretningsscenarier hvor man kan simulere forskellige løsninger.

  • Introduktion til, eller gamificering af, Osterwalders ‘Business Model Canvas’.

  • Skabe en fiktiv virksomhed eller et fiktivt projekt i undervisningsøjemed.

Spillereglerne bliver introduceret undervejs i spillet så der ikke er nogen nævneværdig forberedelse. Det tager ca. 2,5 time at spille igennem og fungerer med 2-6 deltagere, hvor 4 er det optimale antal. Spillet fås i en dansk og en engelsk version.

Spillet indeholder en introduktion til spillet, 15 spilleplader i A1 format, 11 regelkort og 83 kategorikort.

Kontakt Thijs for at høre mere og få et tilbud på +45 6133 3533 eller thijs@businessmodelgame.dk.